• NEC Delfzijl een club voor iedereen en met iedereen.

  • Trainingen JO13-JO19

    Beste Trainers & Teamleiders,

    Na ons overleg binnen de jeugdcommissie hebben wij het volgende besloten. Alles onder voorbehoud want  alles kan en mag pas in werking treden zodra de veiligheidsregio en de gemeente Delfzijl groen licht geven.

    Wij zullen 30 April starten met de trainingen voor spelers van de JO13 t/m JO19 (inclusief MO teams). Dit doen wij wel met een aangepast schema.

    Trainen tijdens Corona crisis periode.

    De teams mogen weer trainen met inachtneming van de geldende (vernieuwde) maatregelen.

    1)       Houdt ten allen tijden minimaal 1.5 meter afstand, geen fysiek contact tijdens de training.

    2)       Ouders/verzorgers NIET toegestaan op het terrein (afzetten en ophalen bij het hek)

    3)       Spelers hebben 15 minuten om het veld te betreden of te verlaten via de aangegeven route.

    4)       Spelers mogen pas het terrein op, op het moment dat hun training begint

    5)       Bij het brengen en halen NIET uitstappen, laat spelers zelf uitstappen of het fietsenrek plaats betreden.

    6)       Aangepaste trainingstijden en veld verdeling

    7)       Kantine en kleedkamers en ook de toiletten blijven dicht

    8)       Geen toeschouwers, ook geen broertjes of zusjes e.d.

    9)       Eigen bidon meenemen, GEEN drinken delen, geen tassen toegestaan

    10)   Training coördinator aanwezig tijdens trainingen (vrijwilliger bij het hek, met hesje)

    11)   Ben jij ziek, grieperig of verkouden, mag je NIET het terrein op!

    12)   Vervoer van en naar de club is voor eigen verantwoordelijkheid, houdt hierbij de regels van het RIVM in acht.

    13)   Trainingen die eerder worden gestopt dan op het aangegeven tijdstip, geven altijd voorrang aan teams bij het verlaten/betreden van velden en het terrein. Wacht dan even tot teams zich verplaatst hebben.

    14)   Omdat er geen partijtjes, wedstrijdjes gespeeld mogen worden is het gebruik van hesjes dus ook niet noodzakelijk.

     

    Punt 10 uitleg:

    De club stelt vrijwilligers op als veld coördinator welke de volgende taken hebben:

    a)       Toezicht houden op het halen en brengen

    b)       Alleen spelers en trainers toegang verschaffen tot het veld.

    c)       Indien nodig uitleg geven over de looproute (in-uit)

    d)       Controle op de materialen en ontsmettingsmaterialen.

    De veld coördinator draagt een hesje om zo zichtbaar te zijn.

    Wij zoeken nog vrijwilligers hiervoor (periodes 17:00-18:00 / 18:00-19:00 / 19:00-20:00

    NB:                zie bijlage, let op! In het training-schema is rekening gehouden met minimale contacten tussen spelers, trainers en de situatie rondom het halen en brengen.

    • Op alle velden worden goals geplaatst, zoveel rekening houdende met de leeftijdscategorie. Goals mogen niet van het speelvlak af!
    • Verder heeft elk team meer ruimte per speelvlak (hoofdveld, velden 2 & 3) half veld, pupillenveld (half veld)
    • Materialen zoals ballen worden langs het hek klaargezet met zichtbare markering van de teamnaam.

     

    Voor gedeelde materialen zoals ladders, dopjes, pionnen en hekjes geldt het volgende:

    1. Materialen staan klaar naast de geluidscontainer. Er staan jerrycans en pompflessen klaar met ontsmettingsmaterialen,
    2. VOOR gebruik moet de trainer de materialen die hij wil gebruiken zelf ontsmetten, dit mag alleen door een trainer of teamleider gebeuren!
    3. Zet na gebruik de materialen terug in het vak voor gebruikte materialen (zie bordjes)
    4. Er wordt GEEN toegang verschaft tot het materiaalhok.

     

     

     

    De kleur code is er alleen om te laten zien welke teams er met elkaar in contact komen.

    Hoofdveld op de woensdag is nog onder voorbehoud vanwege de atletiekvereniging hun planning